Ni haa, mintak perhatian sikit. Sesape yang tak boleh bace post aku neh sebab dilindung oleh iklan nuffnang tuh boleh press CTRL key di ikuti + atau - key untuk zoom in atau zoom out.
Thank You For Visiting My Blog.....................Please do not hesitate to leave your comment or be as follower....................... And please leave your URL/Link, so that I can visit your blog back..................

Thursday, January 14, 2010

Adakah PC Anda Mendapat Perlindungan Antivirus Terbaik??

Masuk tahun nie Microsoft sudah me'release'kan kira-kira 7 OS keluarannya iaitu Windows..Antara yang aku taw ialah..MS-DOS,windows 95,windows 98,windows NT,windows 2000, windows ME,windows XP, windows Vista dan yang terbaru Windows 7(akan menjadi milik aku dalam masa seminggu...)


Windows 7

Hatta, pembuat2 virus,malware dan Trojan semakin rancak dgn operasi mereka menghasilkan makhluk2 perosak utk menjahanamkan file2 dalam PC kita..bagi mengelakkannya menjadi lebih teruk penyelesainnya tentulah antivirus..


Benarkah antivirus boleh menghalangnya??
Laa..dah nama pon antivirus...ya memang ia boleh menghalangnya..tapi tiada satu antivirus pon yang dicipta yang boleh mengesan kehadiran virus dalam PC kita 100%..ya..inilah hakikatnya..

Orang yang aktif mendownload fail dari internet macam aku nie tentulah mudah untuk PC aku dijangkiti virus.. Oleh itu aku telah memasang beberapa perisian antivirus kpd laptop aku.. Berikut adalah senarai antivirus yang aku pernah pakai...

1)Symantec 2008
2)Avira Free
3)AVG Antivirus
4)Norton Internet Security 2010
5)Trend Micro Internet Security 2010
6)Panda Global Protection 2010
7)BitDefender Internet Security 2010
8)Kaspersky Internet Security 2010 (yang terlatest aku pakai)

Namun dalam semua2 antivirus nie aku bg 10 bintang kepada Kaspersky..ya..betol..mengikut kajian aku..kah3..inilah antivirus yang paling berkesan aku pernah pakai..(hehe..nak promote siket..) Produk baek harus dikongsi bersama..tol tak??


Kaspersky Internet Security 2010

Hampa nak try dak?? seriyez nie aku cakap..bukan nak muhong..memang best antivirus nie...memang complete protection dia..
Kalo nak try download Antivirus nie kat website dia http://www.kaspersky.com/trials
Ini safe punya download ar..dont worry..no virus..
Tapi dia bagi trial kat hampa 30 hari ja untuk cuba..lepas 30 hari antivirus nie dah tak leh guna dah..

Oleh itu aku telah retiaq satu cara untuk mengatasinya...software nie boleh reset balik trial dia jadi 30 hari balik...contoh jika tempoh trial tinggal lima hari ja lagi..jadi korang boleh reset dia jadi 30 hari balik dengan software nie..download kat sini...

Ori ker Antivirus nie??
Ini yang selalu menjadi persoalan kepada setiap orang yang aku sembang..ia memang ori..sebab ia di download dari websitenya sendiri...orang selalu nak mengebat dengan nak CD nya yang ori..nie aku nak bagi taw kat hampa...xda beza pon antara Antivirus ori ngan loker...sama ja...yang loker tu copy dari yang ori jugak..

Abih tu apa yang lokernya??
Tak ada apa yang loker..software tu tetap ori...cuma kita hack dia saja supaya trial dia stay 30 hari..dia punya function dan performance tetap sama...tetapi Windows Ori ngan Windows Loker ada perbezaanya dari segi performance..software Antivirus xda ya..INGAT!! XDA!! Tak payah la dok tunjuk hebat dengan CD ori hampa tu..

Aku harap artikel nie dapat memberi lesson kpd penggemar antivirus2 ORI yang hampir mencecah ratusan ringgit tu...kini hampa boleh mendapat Antivirus yang berharga RM 99 di pasaran dengan percuma kat blog aku nie..
Sekian..Kalau ada apa2 masalah komen aku k..Assalamualaikum..








Do Click The Nuffnang ^.^ Thank You

Link Exchange


|KeRpLuNk!| Corporation © 2008. Sponsored by: Petr Ikhwan | A7X | Petr Ikhwan. Thanks to blogger templates