Ni haa, mintak perhatian sikit. Sesape yang tak boleh bace post aku neh sebab dilindung oleh iklan nuffnang tuh boleh press CTRL key di ikuti + atau - key untuk zoom in atau zoom out.
Thank You For Visiting My Blog.....................Please do not hesitate to leave your comment or be as follower....................... And please leave your URL/Link, so that I can visit your blog back..................

Saturday, October 30, 2010

Nak Makan Daging Kijang Atau Daging Rusa?

Semalam, seperti yang dijanjikan sebelum nie, aku datang la ke rumah senior aku dengan seorang senior aku jugak untuk menghadiri satu program agama khas untuk pelajar-pelajar muslim kat Curtin nieh. Kira dalam pukul 7.50 selepas sembahyang Isya', dia pon mai la menjemput aku. Haha.

Penceramah ni, dia datang dari KL kalau tak salah aku. Sebelum ni pon, aku dah kenal dah dia ni. Sebab, program-program usrah sebelum ni pon dia jugak yang dok bagi ceramah. Tapi dengan Skype jela. Tapi, semalam, boleh la dengar secara live walaupun buat kat dalam rumah ja. Tak kisah la. Janji boleh menyebarkan dakwah.




Dengan adanya program macam nie, sekurang-kurangnya dapat la jugak memberi impak walaupun sedikit kepada pelajar-pelajar di Curtin ni, yang merupakan pelajar-pelajar minoriti kat sini. At least, ade gak yang boleh bagi kita nasihat, bimbingan dan motivasi kepada diri aku dan member-member yang lain. 

Maklumlah, kita ni dah jauh dari ibu bapa. Kalau kita nak buat apa pon kat sini, dah tak ada sapa nak larang. Hanya berbakalkan iman yang ada kat dalam diri ja yang boleh menyelamatkan kita dari benda2 tak elok kat sini. Dengar cerita, ada pelajar yang datang sini, awalnya tak bertudung, sekarang ni dah bertudung. Maksud aku berubah dari benda tak baik, ke benda yang baik. Ada gak, yang dari middle east yang mula-mula datang, siap dengan jubah, serban dan janggut panjang. Tapi, selepas 6 bulan hancur. Amoi berkepit kiri kanan. Ade yang dah start gi clubbing, alcohol. So moralnya, kita ambillah yang baik. Kan3. Haha.



"Sebaik-baik kawan ialah, kawan yang dapat mengingatkan kita kepada Allah, di saat kita terlupa akan-Nya."

**********************************

So, malam ni apa cita? Haha. Perut tengah lapar ni. Hujan pulak spoil. Herh! Hmm, nak makan daging kijang ke daging rusa malam ni? Haha. Get it? Get it? Rusa ka Kijang?


Aku rasa nak makan daging rusa la malam ni. So kijang, apa lagi! Belasah rusa habis-habisan, boleh buat gulai aku nak makan malam ni. Haha



Do Click The Nuffnang ^.^ Thank You

Link Exchange


|KeRpLuNk!| Corporation © 2008. Sponsored by: Petr Ikhwan | A7X | Petr Ikhwan. Thanks to blogger templates