Ni haa, mintak perhatian sikit. Sesape yang tak boleh bace post aku neh sebab dilindung oleh iklan nuffnang tuh boleh press CTRL key di ikuti + atau - key untuk zoom in atau zoom out.
Thank You For Visiting My Blog.....................Please do not hesitate to leave your comment or be as follower....................... And please leave your URL/Link, so that I can visit your blog back..................

Thursday, July 1, 2010

A7X

Warghh!! Hari nie dah masuk bulan yang baru.  Welcome July moon..!! Sat jer rasa masa berlalu. Masuk hari nie da 7 bulan aku dok merempat kat rumah sambil mengadap skrin laptop nie jer 24/7.. Rasa nak termuntah pown ada gak. Tapi nasib baek lah aku ditemani dengan lagu2 nyanyian M. Shadows yang menhilangkan keboringan. 20 aribulan nie baru nak masuk daftar kat Curtin University of Technology kat Sarawak. Huhu.

Kat sini aku nak ucapkan congratz banyak2 kat Spain coz berjaya kalahkan Portugal. Kah3. Padan muka Cristiano. Ngan North Korea boley ar tunjuk hebat. Ranking paling rendah. Selain tu congratz jugak kat Japan. Walopon kalah tapi luorang memang hebat ar. Kalah penalty jer pown. Naseb jer.
Ini tahun bila punya Spain aku xtaw lah..

Berbalik kepada tajuk post nieh. A7X tu singkatan kpd Avenged Sevenfold. Sebuah band dari California yang ditubuhkan pada tahun 1999. Ketika itu, ahli2 band nie baru berusia dalam lingkungan 18 tahun. Mereleasekan first album mereka 'Sounding The Seventh Trumpet' dengan genre metalcore. Tapi mereka sekarang dah menukar genre kepada Hard Rock yang lebih sedap didengar.

 Dari kiri: The Rev (Drumer), Zacky Vangeance (rhytm guitar), M.Shadows (vocal), Synyster Gate (lead guitar), Johnny Christ (bass)

Aku start listen diorang punya music masa aku masih school kat MRSM Balik Pulau ar dua tahun lepas. First lagu aku dengar Warmness On The Soul dari album pertama mereka. Second Bat Country and then Seize The Day. Sebelum nie aku layan GreenDay jew. So, sekarang nie lagu terbaru mereka Nightmare aku dok layan pulak. Tapi albumnya belum release lagi. Hujung bulan nie kot maybe. Masuk lagu nie, aku dah ada 7 album dan 52 track A7X dari semua album kat aku punya Winamp. Nie statistik lagu yang aku play kat Last.fm.

 
Kalo korang ada last.fm punya akaun add la aku rebellion92

Dalam 5 orang ahli band tu yang 2 orang nie memang aku salute ar. The Rev ngan The Syn. Kalo hampa xcaya hampa tengok video nieh. Tengok jangan tak tengok!!


Synyster Gate perform solo..!!


The Rev playing  Beast And The Harlott..!!

Drumer diorang, Jimmie Sullivan a.k.a The Reverend dah die December lepas pasal dadah. R.I.P the rev!! Best drumer in da world..!! Sekarang nie dah ganti dengan The Rev punya idola Mike Portnoy..!! Dream Theatre punya drumer. Nie la lagu first dengan A7X yang dia main. Nightmare..!!!!!



Its your fu**ing NIGHTMARE!!!

 Untuk pengetahuan korang The Rev ngan Synyster gate nie jugak ada band mereka yang laen iaitu Pinkly Smooth. Nie adalah sideproject mereka dengan ahli band Ballistico..!! Kalo dalam A7X ,The Rev adalah drumer tapi dalam Pinkly Smooth dia adalah vocalist!! Woww!! Nie lagu mereka yang top. Mezmer.

Choices on my own tongue..!!

Dengan pemergiannya, hancurlah harapan aku untuk berguru dengan beliau. Isk2. Takpalah Mike Portnoy. Hang enjoy la dulu time hang dengan A7X. Nanti dalam 5tahun nanti aku nak join A7X ganti tempat hang!! Kau boley chow..!! Kah3.
Hang sabaq la The Rev oi.. Nanti aku ganti tempat hang!! Giv me 5 years yea..

Aku memang dah pasang niat nak main drum nie sejak form1. Tapi disebabkan masalah ekonomi global, hasrat tu aku tangguhkan. Hope dapatla satu drumset sebijik untuk diletak kat rumah aku. Kah3. Nie la drumset The Rev yang aku nak..!! Sesape nak tolong sponsor?!
Sabian product..

Nie adalah Mike Portnoy punya drum kit. Sila klik continue untuk bermain!! Juz hover your mouse around the kit to play!!



Do Click The Nuffnang ^.^ Thank You

Link Exchange


|KeRpLuNk!| Corporation © 2008. Sponsored by: Petr Ikhwan | A7X | Petr Ikhwan. Thanks to blogger templates