Ni haa, mintak perhatian sikit. Sesape yang tak boleh bace post aku neh sebab dilindung oleh iklan nuffnang tuh boleh press CTRL key di ikuti + atau - key untuk zoom in atau zoom out.
Thank You For Visiting My Blog.....................Please do not hesitate to leave your comment or be as follower....................... And please leave your URL/Link, so that I can visit your blog back..................

Monday, February 14, 2011

MRSM Baling

Assalamualaikum w.b.t pembuka bicara.. Phew, agak lama la kan tak update blog nieh. Nak kata bersawang, xde pulak sawangnye an. Tukar lain pulak ah..Haa, lama tak update sampai burung pon dah wat sarang kat atas uh..Hahaha.. So, bila lama tak update macam2 la jadi an, antaranya spam di chatbox..Tak caya korang tengok kat bawah. Tengok bawah.. bukan bawah korang la weh.. neh hah kat bawah neh.. heh


dalam banyak2 nieh ada yang kantoi sebab guna nama lain padahal IP address sama..dgn serta-merta didelete dan di'ban' aku.. Nak kelentong pon kaki berak an..keh3

So, kepada semua blogwalkers yang tinggal link kat cbox nieh sorry la eh xdapat nak visit blog korang balik. Bukan tak nak singgah, tapi brukband aku nie haa buat hal pulak. Almaklumlah, dah tengah bulan an. Mula ar banyak songeh. Sebab ni laa, sebab ni laa membuatkan aku rindu kat Miri. Bayangkan punya laju tenet kat sana (kampus aku larh) fail 1GB download hanya beberapa minit SAHAJA! Gempak, memang gempak..Heh, panjang mukadimah an. Soooo, berbalik kepada tajuk....

***************************************************************

7 Februari lepas yakni Isnin minggu lepas, aku gi Baling. Taw dak Baling kat mana? Heh, Baling pon tak taw. Memang orang ulu betoi la. Keh3. Nie ha nak gtahu, Baling nie terletak kat Kedah, kira sejam perjalanan la dari rumah aku kalo ikut highway. Kalo dari rumah korang tak tahu ah. Pandai2 ar tgk signboard. Kah3!
Hmm, MRSM Baling nie senang je nak jumpak sebab dia dok kat tepi highway, so naik ikut highway BKE tu korang streeeettt ja sampai la jumpak macam gambaq di bawah nie hah..


So, time kami sampai nie agak awal la kan. Betolak dari rumah kul 7 pagi tatkala budak2 sekolah sedang melenggang-lenggok nak gi sekolah. Kesian weh, orang tengah cuti, korang nak gi skolah pulak..keh3 Gurau je weh... Haa, sampai kat sini dalam pukul 8suku. So, tak la ramai sangat an time nak daftar nanti.. euww, malas nak terang banyak2..korang layan lah gambaq nie diiringi dengan background music..Hak2




Haa, nie yang aku xpueh hati, ada ka tempat pendaftaran tu gi letak kat tengah2 panas. Adeh, baran2..tp nasib baek panas pagi beb. Tak la hangin sangat. Vitamin K, bagus utk kesehatan..

So, dah habis sume daftar tiba la masa yang aku nanti-nantikan. Pendaftaran asrama. Ciss, hebat sgt ke asrama dorang nie? Ade bran ke kalo nak chelen ngan asrama aku dulu? Herh..



alamakk, kaki mekap jugak adik aku ni eh


ooo, camni rupanya pemandangan rambut aku dari belakang. Ish, huduh ngat aih..nak potong larh pasnieh..

Ek eleh, xda la hebat mana pon asrama dorang nieh. Standard piawaian akta asrama-asrama Malaysia 1967 lah..Katil, locker, tingkap, kipas. Boooring... Tapi dalam booooring2 tu, yang paling aku tensyen yang nie hah..sialll je..

Meja study beb..jeles betol..asal kat emarasem aku dulu xde pon meja study nieh? ciss, tak adil betol larh, study atas lantai je aku dulu..isk2
pemandangan kipas dan lampu.. *padahal nak amik gambar awek hujung tu an..keh3


Tapi, dalam banyak2 yang tak best nie kan, yang bestnya batch dorang nie adalah senior kat sini. Sebab dorang adalah batch kedua yang masuk kat sini. Batch pertama masuk tahun lepas adalah pelajar form 1 aka form 2 lah tahun nieMRSM nie jugak adalah MRSM termuda dan terbesar kat Malaysia nie hah. Dah macam kampus aku dah. Baru 6 bulan beroperasi dan boleh tampung kira2 1500 orang pelajar. (patut aku xpenah dengar mrsm baling). Yang tu pengetua dia la cakap, aku tak cakap. Aku tulis je..

Surau dorang 4kali ganda lebih besar dari mrsm aku dulu..
So, time nak daftar tu aku ada la jumpak dua orang cikgu aku kat mrsm Balik Pulau dulu. Antaranya Cikgu Wawa yakni warden aku dulu. Yang sorang gi aku lupa pulak namanya. So, kalo Cikgu Wawa jadi warden jugak kat sini, korang enjoyyyyy la eh.. Kah3! Haa,ko study la leklok eh..SPM nanti biar gempak. Bukan apa, dak2 emaresem nie senang nak dpt scholar kalo score SPM nanti. Konfem lah..Bukan la niat nak riak an, tp juz nak bgtahu kpd adik2 dan mak bapak kat luar sana yg teragak2 nak hntr ank2 dorang kat mrsm nieh. Ini utk msa dpn jugak..Contohnya senior aku. Trial SPM dia score 4flat terus dapat scholar buat medik kat Russia. Padahal SPM pon tak amik lagi. Gempak an. Haaa,bab nie aku sokong government kita skang.. 1Malaysia!! keh3 Chioww!



Do Click The Nuffnang ^.^ Thank You

Link Exchange


|KeRpLuNk!| Corporation © 2008. Sponsored by: Petr Ikhwan | A7X | Petr Ikhwan. Thanks to blogger templates