Ni haa, mintak perhatian sikit. Sesape yang tak boleh bace post aku neh sebab dilindung oleh iklan nuffnang tuh boleh press CTRL key di ikuti + atau - key untuk zoom in atau zoom out.
Thank You For Visiting My Blog.....................Please do not hesitate to leave your comment or be as follower....................... And please leave your URL/Link, so that I can visit your blog back..................

Thursday, May 20, 2010

Family And Friends!!



Family aku? Err..yeah..family aku mengandungi seramai 7orang semuanya. My parent, aku dan 4org adik. Dua lelaki dan dua perempuan. Aku nie anak sulong la. Jadi,aku rasa xpayah dah kot nak tulis pasal diri aku,sebab aku dah tulis pasal tu kemarin. So, aku nak cite sal member2 lam family aku lak. First of all mesti la cite sal ketua keluarga aka bapak aku dulu. Nama bapak aku Zainol Bin Ayub. Tapi kat rumah,aku juz panggil dia abah jerp. Dia nie seorang yg pendiam tp caring. Pada umo 31 tahun ,dia telah kawen dengan awek idamannya iaitu mak aku yg bernama Rosliza Bt Mohamed. Mak aku nie tailor. So,sesapa yg nak upah baju tu mai la umah aku ek?



Ok,adik aku yg first nma Syafiq. Tapi aku panggil dia Apit ja. Dia nie skolah kat SMK Pmtg Tok Jaya(model Khas). Dia nie jugak adalah salah seorang mangsa exam PMR ujung tahun nie. Masa UPSR dia skor dan dpr twrn ke STAR. Tapi dok 2minggu dah xtahan lalu balek dok sini semula. Dia nie dok asrama,so time dia balek cuti,aku dan la bawak dia hangout kat mna2 pown. Keliling kampong ka, ronda shopping complex ka, xkesah la. Janji hangout. Adik yang second nma Farhana. Muda setahun dari Apit tadi. Dia nie seorang yg kuat makan. Huaha. Time kecik2 dulu,dia nie la selalu jadi mangsa wrestling aku,sebab dia nie ketegaq cket. Kah3.

Ok,adik yg tird nma Fendi. Dia skolah sma jugak dengan Apit nieh. Bru darjah empat. Dia nie jenis budak xreti dok diam cket. 24jam ckp. Kata orang2 sains nie,err.. Hyperactive. A'ah. Memang xreti dok diam. Naseb la time darjah tiga dia dpt twrn gi dok hostel. Tenang cket aku dok lepak kat rumah nie. Hak2. OK,yg last skali nma Syafinaz. Dia nie baru umor 5tahun. Tapi badan dia nie kecik cket. Macam budak umor 3thn jer. So, aku slalu la dok angkat dia buat superman sebab dia ringan. Tak la lengoh tangan aku nak hawin. Hak2.


*************************************************************************


 ~Frenz~

Kawan@Sahabat. Bagi aku dua perkataan nie sangat jauh maknanya. Kawan nie, sume orang boleh dapat. Macam aku nie, macam2 kawan aku ada. Kawan kat skolah,kat kampong,kat internet dan macam2 lagi. Kalu nak kata bestfriend tu banyak la nak sebut. So, kat sini senang2 aku juz sebut pasal sahabat jer. Tak semua orang kat dunia nie mempunyai sahabat. Sahabat nie seorang xboleh menjadi kawan kita xkira samada kita dalam keadaan sedih atau gembira. Dia sanggup tolong. Korang sume ada ramai kawan kan? So,aku rasa mesti korang sedar yang xsemua kawan tu sangat amik berat pasal kita. Aku boleh kira bertuah la sebab mempunyai sahabat. Setakat nie baru dua orang. Tapi, itu masa time aku still study kat MRSM la. Skank nie dah jarang jumpak sebab semuanya tinggal jauh2.



Tapi bestfriend aku tetap ada. Tempat melepaskan tensyen,enjoy dan juga tempat aku untuk wat gila2. Sebab bestfren aku nie semuanya gila2. Satu kepala ngan aku.Kami slalu la jugak dok hangout. Tengok wayang ke,usha awek ka. Hahha. Mereka nie la jugak yang selalu membantu aku,kalo aku ada masalah. Tak kira lah,masalah keluarga ke, pembelajaran ke, xpon masalah ekonomi global. Tak jadi masalah bagi diorang. Nie la baru bestfren. Hak2.


*************************************************************************

When u meeting new people. How do u describe urself? Err..aku xpernah la pulak describe diri aku,bila jumpak new people. Bagi aku, orang tu boleh nilai sendiri aku nie macammana dengan tengok dari luaran aku ja kot. Cara bercakap dgn org len, penampilan dan sebagainya diorang leh nilai sendiri. Jadi aku rasa bab nak describe pasal diri aku nie xtimbul la.


*************************************************************************

Pentingkah identity? Bagi aku,benda nie absolutely no la. Memang xdinafikan setiap orang mempunyai identity masing2. Tapi aku xkesah sangat sume tu. Bagi aku,tak kira lah siapa pown orang tu,dan juga identitinya,kawan2 nie tetap kawan. Contoh cam aku nie. Aku nie budak low profile jer. Tapi aku xkesah semua tu,sebab kawan2 aku jugak xkesah pasal identity nie. So,senang cita soal identity nie xpernah timbul la dalam hidup aku sepanjang aku berkawan ngan member2 aku.



*************************************************************************

~Tengok..mesra jer..~



Religion affect your choice of friends? What? No lah. Absolutely nonsense..!! Malaysia nie memang mempunyai masyarakat yang berbilang bangsa,agama dan juga budaya. Aku rasa masalah nie mungkin terjadi pada zaman nenek moyang kita dulu. Itu pun mungkin sebab mereka semua masih janggal atau tidak biasa tinggal bersama dengan bangsa2 lain. Tapi sekarang, aku rasa benda dah lapok kot. Remaja sekarang nie rasa aku lebih open minded la. Skank nie pown pelbagai langkah diambil oleh government utk menyatupadukan masyarakat xkira agama agar kita semua merasakan macam kita nie satu bangsa. Tak ada jurang antara satu sama lain. Tambahan pulak sekolah kebangsaan sekarang nie juga mempunya pelbagai kaum. Kat maktab aku pown ramai jugak orang yg tidak sebangsa dan seagama dengan aku. Chinese,Indian,Sikh, Siamese sume ada. Tak adala pulak kes2 pulau-memulau ke,apa ke. Peace and harmoni ja. Hak2. Aku rasa banyak kebaikannya bila kwn dgn org yg xseagama atau sebangsa. Benda ape? Korang piker la sendiri. Aku dah alas nak taip de.



*************************************************************************

 
How do you and your friends like to categorize people of your age group . i.e EMO, Skater, JPop, KPop fanatic, Hip Hop, Goth, freak, geek, shutterbug, others? What are the three most popular groups/looks amongst you and your friends?



 METAL!!

Ntah la. Aku nie xtahu-menahu sangat sal mende cam nieh2. Xminat. So,bab nie aku no komen. Korang boleh la baca blog2 orang len untuk tahu sal mende2 camni. Ok. To be continued….



Do Click The Nuffnang ^.^ Thank You

1 kritikan..!!:

Anonymous said...

Family n Fren je ke ..aweks xde ke...kalau ada lebih tolak mai kat pakcik 1

Link Exchange


|KeRpLuNk!| Corporation © 2008. Sponsored by: Petr Ikhwan | A7X | Petr Ikhwan. Thanks to blogger templates